Energi?

Varför är man aldrig nöjd med en själv eller med det runtom ens omgivning?
Oavsett om det rör sig om mänskliga faktorer eller materiella ting?
Det jag vill få fram handlar om energi - ork!

Antingen har man det i överflöd eller så är existensens lika med noll.
Varför tar man inte vara på det när det erbjuds?
Varför gör man inte något gott av det när man behöver bli av med det?

Nej, man klagar och hoppas det ska hända av sig själv eller att nån annan gör det åt en.
Jag vet då vad jag ska göra av med min energi. Och det är jag glad för.
Men sen hur och om mina planer kommer genomföras, det tar jag när jag väl är där!

Sen nu när det börjat mörkna så härligt, så köp ljus och mysiga lampor i överflöd. Omge dig med härlig musik, starka färger på kläderna, spruta på nån god doft och bjud på ett leende.



Kommentarer
Postat av: Ems

Noterat! ;D

2008-08-25 @ 17:32:58
URL: http://yoem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0