Jag har fått färg!

Det var strålande sol uppe i Abisko. Så imorse när jag gick på toa och kollade mig i spegeln, jag är röd/brun. Nice!
För att inte tala om vädret i Narvik. Vilket sommarväder. En helt perfekt sommardag och fantastiska vyer. Bilder dyker upp imorrn.

Annars då? Det har varit så underbart att bara få koppla av, umgås me Frida, som för övrigt är en mycket duktig chaffis. Hon tog oss hem säkert mitt i natten i spöregn. Världens cred! Just före kl.03 inatt var jag hemma.
Vad skulle jag göra utan den tjejen? Inte skulle jag få komma ut på såna här härliga äventyr inte ;)

Vi stannade i Kiruna å käka pizza, en av mina favoriter och fick vi åka på en gruvtur med en nära vän till mig.
Nästan 3h tog det. Men shit alltså. Kommer inte riktigt ihåg, men jag tror vi var nere på 1400m som mest om inte mer.
Fick se vissa platser man aldrig skulle kunna drömma om och höra historier, dock me blandade känslor. Såna platser som knappt finns på bilder. Så nu kan jag allt om hur det fungerar i gruvan, hur det bryts, hur man bygger ut, hur allt sten som blir grus transporteras ut och hur etc. Det var en kuslig rolig upplevelse =)
För att inte tala om vad tung hjälmen var.

- Efter varje sån här sak, känner man verkligen att man lever -



Kommentarer
Postat av: Ems

Fan vad kul ni har haft det! Kunde ju inte följa med pga jobb (fan fan fan) men nästa gång, då vill jag fan ta ledigt, bara för att få komma med och se naturen och vandra så klart!



Hoppas du har det fint, pussen*

2008-08-20 @ 08:00:07
URL: http://yoem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0