SOS- Mitt i natten

Där sitter man å sover, när man hör Jerkan påka på en och är helt till sig "RENAR", han har btw aldrig sett dom in real life. Men iallafall så var en renkalv påkörd på andra väghalvan och den som kört över den hade gjort en total fet smitning. Men duktig som man är så ringde jag till 112 och blev sen kopplad till polisen.

"Eeh, vars vi är??? Eeh. Vars är vi Jens?"
"Typ 2-3mil utanför Sveg påväg mot Östersjön"
"Jo, jag ser en skylt som säger jaktskyttebana"

Lätt att förklara när man har noll koll på vars man befinner sig. Hallå, vi talar ute i riktiga bushen!!!!
Men sen kom en annan bil och han fick äran att dra renen åt sidan. Phuuu för Jens ;)

Sen såg vi även lite fler renar, 3 älgar (totalt) och 2 rävar.

Vi startade kl 16 från Linköping och var framme 04.20 i Åre. Fyyy vilken resa.
Nämnde jag att hela vägen upp typ var ren kärringhalka. Ni vet, som när isen har lagt sig å man plockar fram skrillerna och möjligtvis kastar stenar så isen "pratar"... Mmm, så var det. Max 70km/tim blev det.

Det tog ca 10sek att bromsa in från 70 ned till 20. Shit!


Knappt 2tim sömn för att sen stiga upp och jobba.. Men här står jag nu!

image61
Djuren på bilden har inget med texten att göra


Kommentarer
Postat av: simon

jag vill också var i åre... men då vill jag dock inte jobba :P

2008-02-20 @ 14:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0