När man minst anar det...

...så är olyckan framme!

Jag drog världens vurp idag me cykeln. Vilket jag inte har gjort på år å dar. Cykla aldrig upp för en sluttande stålkant i blött väder i nyköpta jeans inför gamla damer!

Men tillbaka till idag.
Hade 2st påsar på styret. Ena innehöll en tavla typ 40*40 och det är dens fel!
Skulle svänga till vänster när påsen på något sätt kom under min vänstra pedal när jag trampa och SWOSCH...Jag flög.

Men hade tur i oturen. Hann på något sätt landa med hela tyngden på vänstra hälen, rumpan, högra smalbenet och högra handen. Nu svider det på rumpan och på hälen. Sadeln den vände sig dessutom ett antal grader.

Ett par män hade just gå förbi och tog några kliv mot mig och fråga hur det gick och sen efter dom fått svar gick dom vidare.
Och så kom en dam på cykel efter mig och stannade. Hon hade sett hur påsen åkte in under foten och hur jag flög.

SVÄNG ALDRIG MED EN HEMTEX-PÅSE INNEHÅLLANDES EN TAVLA. DU KOMMER RAMLA!

Och typiskt mig så ska jag alltid skratta (mer eller mindre) vid smärta.
Kunde tom höra min egen gråt i rösten. Tror jag fick en mindre tillfällig chock.

Uppdatering
Hade tänkt fara och spring nu ikväll men det blir nog inget sånt =(
Tror jag har åkt på en mindre stukning eftersom min fot fick ta emot största delen av smällen.
Jag råkades vrida till den liiiiite lätt för en stund sen och nu värker den grymt och hettar som 1000an. Damn it!!!!

Rör jag den - Så skriker gnyr jag.
Har jag sagt damn it!?

Kommentarer
Postat av: Natalie

aj, din stackare

2008-06-15 @ 17:53:10
URL: http://surething.blogg.se/
Postat av: Elin

ajaj. hoppas det är bättre idag.

2008-06-16 @ 09:05:55
URL: http://metrobloggen.se/elliin
Postat av: Fegon

Jag skulle inte ha hjärta att stjäla din reservare. Jag får helt enkelt nöja mig med en tegelsten jag hittade hos min mamma idag.



Men, om jag känner för lite spänning så kommer jag nog ändå försöka stjäla din och sen gömma den någonstans i din hall innan jag drar.

2008-06-16 @ 20:24:28
URL: http://fegon.blogg.se/
Postat av: Fegon

Nej, HEMSKT... har du ramlat med cykeln? Det är förmodligen det roligaste man kan se någon annan göra...



förrutom att prutta med handflatan under armen och stå i ett hörn med ens armar i kors, på sina axlar och låtsas hångla med någon.

2008-06-16 @ 20:26:17
URL: http://fegon.blogg.se/
Postat av: Ems

Jag fnissade lite när jag läste om det (hemskt nog) men jag lider med dig.. och så lider jag med din ömma fot.



Hoppas du har tid för mig på måndag den 23:e så vi kanske hinner kramas, ta en fika eller bara kramas. Ska vi kramas? ;-)



Älskar dig! <3 Küss

2008-06-17 @ 13:05:55
URL: http://yoem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0