Svärdomar

Hur kommer det sig att oftast när man kan nåt enstaka ord på ett annat språk, att det är en svärdom!?

Jobbade idag med en kvinna som kommer från Thailand och hur vi har babblat och skrattat.
Det visade sig att hon oxå bor på skurholmen, granne med mig - mittemot mig.
Så vi tog sällskap hem och jag frågade lite frågor. Så kom jag till det här att jag vill lära mig ett ord.

Jag:
Hur säger man hmmm..eeeh...Jo, helvete?
Linda: (skratt) Ey ha
Jag:
Eeey haaa! (låtandes som en åsna)
Massa skratt

Sen har jag även lärt mig av f.d kollegor, att:
Khås= f*tta (persiska)
In shalla= om gud vill (arbiska)
Och nåt mer som jag tyvärr inte minns, ett på danska och ett på afrikanska.

Ta i beakt att jag har noll aning om hur man stavar orden.
Skriver som det låter.

Kommentarer
Postat av: Natalie

fan vad nice! Jaa, det finns ju hundratals saker man vill göra. men jag börjar med att göra ett val mellan 2 av alla jag är sugen på:p annars vet jag inte vad jag ska ta! :) men det låter skitsnyggt, skicka bild sen om du vill=) ja han är en gullegris,kissemissen

2008-06-24 @ 20:32:57
URL: http://surething.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0