Sluta Klaga!

Ok, visst..ett skrikande barn som inte lyssnar och är jobbig, det tar energi.

MEN..

..Nåt som tar mer energi är 5st knippen dementa gamla männskor!

Skrikande barn o dementa har följande gemensamt:

- En del tysta, andra skriker
- Måste matas
- Klä på, Klä av
- Byta blöja
- Passa, Passa upp
- Ha tålamod o lugn
- Fast hand
- Sköta deras hygien
- Ha koll på dom så dom inte smiter
- Med mycket mera

Enda skillnaden med gamlingarna är:

- Dom är betydligt tyngre (vilket min rygg inte alltid tycker om)
- Starkare
- Hör sämre, "förstår sämre"
- Integritet
- Mer stuff i blöjan
- Hoppar mellan då och nu, eller fast i dåtid (allt från barnatid-giftatid)
- Kan va aggressiva och slåss (fick en klapp på kinden idag samt en spark på hälsenan)

Nu drar jag inte alla över en kant, men generellt så är det så.
Mitt huvud är trött och jag ska jobba imorrn kl7.
Det är inte synd om mig och jag klagar inte. Jag lägger bara fram konkret fakta.
Take it or leave it...!

- Natti Snötis -

Kommentarer
Postat av: Elin

fräsht med gula. :)

2008-05-30 @ 23:04:27
URL: http://elliin.bloggagratis.se
Postat av: Natalie

Fy helvete. Jag fan hatar gamlingar. Synd om dig eller ej, det ÄR synd om dig. och alla andra jävlar som ska ta hand om de där djuren.

2008-05-30 @ 23:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0