Våga va känslosam?

Nu har äntligen dom svarta molnen börjat bege sig bort och jag ska nog försöka hinna med en promenad hade jag tänkt. Satt och klura på det här med filmer. Disney-filmer. Jag älskar dom. Favoriten är helt klart Tarzan, Skönheten o Odjuret, Pocahontas, Aladdin och Björnbröder.

Varför jag tycker om Disney, är framförallt musiken, men även de mjuka/hårda toningarna, skildringarna, att den är lämpad för alla åldrar,ger en rysningar när det är dom mest känsloladdat och bildar gemenskap.

Har funderat länge nu och har kommit fram till att jag måste våga se dom nya Lejonkungen, Pocahontas och- Askungen-filmerna. Är lite skeptisk till att man gör uppföljare på klassiker, men men...jag ska inte kasta sten i glashuset ännu.

Några klipp till sköna scener (både gammalt å nytt)

Tack vare detta klipp vågar ja pröva mina vingar igen o se lejonkungen, (vilket jag inte har gjort på år å dar för att den är så sorglig när pappan riskerar sitt liv för att rädda simba.)


Och så Tarzan. Självklart har jag både filmen o Cd:n med soundtracket.
När den gick på bio,var jag typ äldst (borsett från föräldrar).
Jag skrattade mest o högst. Det sluta med att alla barn skratta när jag skratta ;)


Den här låten ger mig såna rysningar så det är inte klokt. Mina öron njuter.
Självklart har jag soundtracket till denna oxå.

Kommentarer
Postat av: Elin

aa, jag vet. men klockor är fint ;)
svårt val, jag måste verkliegn fundera 1, 2 och 3 gånger till innan jag bestämmer mig.

2008-05-19 @ 19:43:40
URL: http://elliin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0