Luftproblem?

Det här låter som lite av mitt problem. Jag anstränger mig och andas bara ytligt. Djupandningen uteblir.
Vilket leder till yrsel, huvudvärk och irritation från min sida. Sen då gäspningarna ska vi inte prata om.
Och jag vet att kall luft är baad för mig och att man ska andas med näsan, men hur lätt är det när man inte får någon luft?
Så jag kanske har lite mer än bara känsliga luftrör!?

Och genom åren kan ja sammanfatta att det är spec vid cyklingen det händer.
Kanske därför jag har lite svårt för spinning?
Whatever, liiite pin måste man väl lida ibland.



"IM (kvinna 19) tränar regelbundet och har fått besvär med andningen:
På senaste tiden har jag fått svårt att andas in helt för att få luft. Jag måste ta djupa långsamma andetag för att få den luft jag behöver. Jag undrar också om det kan ha någon koppling till att jag nästan alltid gäspar när jag tränar, flera gånger utan att vara trött.
Olle Zetterström svarar: Det kan vara ansträngningsutlöst astma som du har, om det kommer i samband med träningarna. Prova gärna med att ta en astmaspray före en träning och se om det hjälper. Gäspningarna kan vara ett tecken på att du behöver ventilera lungorna bättre."


(Beklagar dom som var med i korgen, men det är ett tydligt
exempel på problem)

Kommentarer
Postat av: Frida

Precis samma problem som jag har, skillnaden är att jag har det på papper - Astma :( Jah har jätte svårt att träna konditon inomhus som spinning för jag får ingen luft i lungorna till slut. Enda sättet att få ner luften är att gäspa.. När jag är utomhus går det lite bättre, får vara extra noga med uppvärmningen bara så att luftrören hinner värmas upp och därmed utvidgas. Finns tyvärr ingen medicin som hjälper för min del, gör en spirometri så vet du om du kan få hjälp av medicin som bricanyl tex. Puss och kram :)

2009-04-01 @ 14:20:12
URL: http://fiirpi.blogg.se/
Postat av: Elin

säger som frida, kolla upp det. kram

2009-04-01 @ 15:34:58
URL: http://elliinh.blogg.se/
Postat av: mor

Mycket kloka flickor. Lyssna på dom. Rådgör med din läkare.

2009-04-02 @ 06:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0