Chock av plaströk!

Morron, men inte från min egen dator.
Är nämligen hos O&C. Har sovit hos dom inatt.

Varför??
JO, för att jag har lyckats bränna fast min vattenkokare av plast på spisplattan.

Hur?
Ingen aning. Vet bara att det började stinka äckligt bränt när ja kokade spagetti. Vet inte ens hur andra plattan hade kunnat slås på? Då? Tidigare? Don´t know..
Gick o kolla. Det var rök å smält plast överallt.
Så satt branlarmet igång. Jag fick inte av det. Dämpade ljudet under täcket o drog ut batteriet.
Roligt att veta att den verkligen fungerar iaf :)

Sen då?
Öppnade mina fönster för vädring, gick ut o ringde 112 som kopplade mig till brandkåren.
Fick prata om vad som hänt, vad jag gjort o va ja skulle göra.
Eller pratade o pratade...Jag var chockad, grät o skakade.
Men jag hade gjort rätt.

Gick över till en av mina grannpolare, åt middagen där. Ringde runt olika företag som kunde tänkas ha en reningsapparat. Några hade alla uthyrda eller redan stängt.
Så jag ringde till brankåren lite senare o hörde om det är farligt att vistas i min lgh.
Nej..så länge all rök är borta så är de inte de, men luktar självklart illa.

Jag ringde till bror O och fråga om ja fick sova hos dom. Eftersom min hals redan blivit irriterad, som sen övergick till ömmande, ni vet som när man har halsont å är lite hes, så ville jag inte utsätta mina känsliga luftrör för mer.
När jag väl senare skulle gå lägga mig o hade tagit me en sovtröja hemifrån...
GAAAAAAH va den stank o de var ändå lite men tillräckligt.
Va ska inte allt annant lukta där hemma nu?

Tur att jag tycker om att tvätta ;)


Kommentarer
Postat av: morlena

Stackars dig.

Men det verkar ju ändå sluta så pass bra.

2009-07-29 @ 19:49:02
URL: http://morlena.blogg.se/
Postat av: Elin

men gud. fått vädrat ut rök och lukt nu?

och skorna du köpt - super fina.

2009-07-29 @ 21:25:25
URL: http://elliinh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0