Jag ger mig int!

Pratade me min kompis som siter i skiten här för en stund sen. Om hur hon känner, att det är tungt, ångest etc.
Så jag sa som det var, att det kommer vara tungt, skuldkänslor etc men att hon måste göra slut och säga att han ska flytta. För annars kommer hon inte komma ur dom känslorna.

Det är inte han som far illa.. utan hon. Han vet ju att det händer ändå inget, han kan härja som han vill. Hon är för svag för att säga nu räcker det. Ha kakan - äta kakan! Hota - Muta! Slå - Gulla!
Iaf efter en stund så hör jag hur han säger i bakgrunden att hon behöver inte prata me mig längre, att hon ska lägga på, att jag bara babblar samma om å om igen.

Självklart kommer jag göra det tills hon inser att hon inte ska behöva låta de gå längre å längre än va de redan har!!!
Man ska inte vänja sig till det yttersta för att inse allvaret. Allvaret ALLA andra ser å känner.

Sen fortsatte han åter mala på men tillslut sa hon till han att hon får prata me mig bäst hon vill, ja är hennes bästis å att han inte ska säga nåt. Han muttra till å ja tappa lusten att prata.
Sa tyvärr, vi får ses en annan dag. Hade ändå tänkt avsluta samtalet så.

Men bara en sån lite detalj säger en heeeel del.

- Sluta agera värd till parasiten -


Kommentarer
Postat av: Emelie

Du är underbar <3



Och jag förstår din frustration. Du kan inte göra mer än du redan gör för din vän. Resten är upp till henne, även om det svider att det tar sån tid att hon ska våga hoppa. Tids nog...

2009-07-20 @ 19:42:30
URL: http://yoem.blogg.se/
Postat av: morlena

Anna, satsa inte mer energi, ovan nämda. Till en viss del, men hon gör ändå besluten. Du kan tvinga henne o flytta, men hon kan flytta tillbaka, börja träffa honom bakom ryggen etc. Men info ja; detta kan alla råka ut för- men vi hanterar det olika. En del går direkt, en del efter några gångers aga, en del går när de levat större delen av sitt liv. En kvinna dör varje vecka av kvinnomisshandel.

Men du kan satsa så mycket energi att du blir tom själv. Balansera upp givandet mot tagandet. Mor

2009-07-20 @ 22:10:47
URL: http://morlena.blogg.se/
Postat av: morlena

Tack Anna; erfarenhet kommer med åren. Jobbat i jouren i 15 år + kurser( Du vet) Sett o hört ovan nämda, flera ggr.

Detta är inte över , långt ifrån.....Och En människa orkar inte vara sophink. Skicka henne att prata med jouren i L-å./ Mor

2009-07-21 @ 08:10:21
URL: http://morlena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0