Min kväll med...polisen!

Kan väl sammanfatta dagen sådan:
Jobb inom både vården å KC.
Hem o fota... FOTA :D
Tänkte äta middan lite senare.

Jo tjenna...

Först runt 22.30 har ja ätit min middag, som ist för köttgryta blev proviva me flingor.
Varför??

Jo för att där vid 20, ringde en kompis å storböla i mob att hennes kille är jobbig, dom har bråkat, han har slagit henne etc.
Jag far dit.
Hon möter upp mig.
Fanns en polisbil där i ett ärende, men skickade en ny en.
Vi prata och berätta.
Gick upp till henne. Hade aldrig gått dit utan dom. Småpratade lite etc.
Tyvärr kan dom ju inte göra så mkt eftersom han bor där, om hon inte begär en handräckning.
Jag är rädd för att hon kommer ångra sig och gå tillbaka till honom som inget hänt.
Bla bla bla bla...ena polisen som står med mig i trappan ler lite mot mig och ser finurlig ut:

Du jobbar ju på KC!
Jag pekar mot han å skrattar o säger tillslut,nämen va tänkte du?
Så hade han bara en liten fråga om en sak/produkt :)
(Och nej, jag har inget intresse att börja dejta nån å spec inte i en sån sits!)

Jag fick iaf väldigt cred av han, all heders, vilken vän jag är som ställer upp så som jag gör.
Att det är inte många som gör det.
Nä men om inte jag gör det för henne - Vem ska då göra de??

_nattinatt_

Kommentarer
Postat av: morlena

Mina ungar fick ryggrad.Sträck på er. Heders.

Be tjejen ringa till moi eller kvinnojouren. Hon behöver info om kvinnomisshandel

2009-07-18 @ 08:14:47
URL: http://morlena.blogg.se/
Postat av: Åsa

Fick du till en date elle =)

2009-07-18 @ 09:52:57
Postat av: Emelie

Fina starka Anna!

2009-07-18 @ 14:10:51
URL: http://yoem.blogg.se/
Postat av: nadja

så snällt av dig :) men att polisen fråga om date dålig stil av han iden situationen

2009-07-18 @ 17:01:39
URL: http://rosalady.blogg.se/
Postat av: Elin.

Anna, vi (iaf jag) vet att du är en sån vän som ställer upp om det behövs, oavsett situation. Och den tjejen ska vara glad att hon har dig som vän.

2009-07-18 @ 18:17:46
URL: http://elliinh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0