Slut på kunskap?

Var ute vid en liten damm och fotade alla änder med ungar.
Efter ett tag ser jag två pojkar runt 10-års? åldern komma med sina fiskespön.
Varutav den ena börjar locka på dom, som om dom vore en hund :-o

 

Sen börjar dom kasta saker i vattnet, som i mina öron låter som metdrag.

Jag iakttar dom.

Sen kommer den andra pojken bara en bit från mig och jag frågar vad det är dom kastar.

"Jag vill ha en!"

Vad ska jag säga??? Han är fullt allvarlig. Han vill ha en liten andunge.
Tillslut klämmer jag ut nåt i stil med att skulle du vilja att nån tog dig från dina föräldrar?

"Nää.Men dom är så gulliga."



Jaha, så då är det ok för nån att bara ta dig från dina föräldrar för att dom tycker du är gullig?

"Så man får inte ta en?"

ALDRIG. Du får aldrig röra dom. Oavsett!!

Pojken går iväg till sin kompis och pratar samtidigt som dom tittar på mig, för att sen tillslut gå iväg.







Vad får man lära sig idag som barn?
Vad lär dagis/skolan ut? Är Skogsmulle död?? :-o
Vad säger dagens föräldrar?

Kommentarer
Postat av: morlena

Antagligen ingenting.Från nåt håll. Förnuftet utraderat. Säkerligen kommer det inte senare i livet heller.

2009-06-07 @ 17:22:04
URL: http://morlena.blogg.se/
Postat av: Emelie

Är skogsmulle död?! :-(



Bra att du sa åt kläpparna!

2009-06-07 @ 23:02:51
URL: http://yoem.blogg.se/
Postat av: Frida

Inte konstigt att ungar beter sig lite hur som helst idag när dom inte ens vet basic stuff som man fick med sig i vällingen!! Fick vara arg åt två små killar för nån dag sen, först pissade dom i en myrstack och sen stod dom och sparkade sönder den.... =(

2009-06-08 @ 11:08:03
URL: http://fiirpi.blogg.se/
Postat av: Åsa

Sådär har det varit i ALLA tider de e inget nytt, vissa gör allt för att jäklas hela tiden. Fanns på min tid och även före de!

2009-06-08 @ 17:56:12
Postat av: Lotta

men usch vad hemskt! Hatar sånt där! Tror oftast det är barn som inte har djur hemma(vilket är vanligare än att ha nu verkar det som jämfört med då man var liten), så de känner inget medkänsla för djuren. Här i Kalix har det varit mycket prat om barn som plågat små stackars söta igelkottar:(

2009-06-08 @ 20:40:38
URL: http://lottakenttamaa.blogg.se/
Postat av: Robert

Helt rätt av dig , skrämm dom medans dom e små så kanske dom lär sig i tid :), men tyvärr skit ungar har alltid funnits o kommer alltid finnas

2009-06-08 @ 23:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0