Skrattens fredag!



Dagen började jättebra. Lånade Jettans bil för jag skulle till Ikea.
Hälsar på föräldrarna för att plocka upp Frida.
Snabbt in på Ikea, plockade på mig det jag skulle ha, sen skopunkten och hem igen.

Det är nu det roliga börjar..

I Töre så ska jag byta låt, men den dör. Sen ber jag F ändra på fläkten, för det är så varmt.
Icket att det går. Dom har dött :-o
Sen går både bränsle/hastighets/varvtals mätarna i botten för att fort återgå igen.

Vi stannar på en P-ficka i Jämtöfjärden. Kollar säkringar. Inget fel.
Startar bilen som bara ger ifrån sig ett fjesa hackigt ljud. SUCK HAPP!!!
Ringer både det ena och det andra samtalet. Visar sig att det mest troligt är batteriet som inte återuppladdats eller nåt och generatorn den drog inte heller. Bärgning! Vem? Vad? Hur?

Efter att ha ringt flera tänkbara personer i 30min, så fick jag tillslut tag i Anne som hjärtans ställde upp.
Vänta i 30min på henne.
Sen 15min att hitta fram dragningsöglan.
För slutligen 1,30h bogsering in till Lule....

...och allt detta under ett rejält fnittrande flabbande på både hög och lågnivå-humor från både mig, Frida och Anne! Även några långtradare susade förbi oss på den lilla trånga vägen grrr :s
Eloge flickor!!!

Men jag fick mina skåp ;)




Kommentarer
Postat av: morlena

Tack o lov att Frida var med dig..samt en stor ros till Anne..och en till Jettan som lånade ut bilen..hyvens för dessa tjejer

2010-04-25 @ 18:55:50
URL: http://morlena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0