Julen

De må ha varit kallt ute men julen i sig var varm ♥
Kort och gott: Vi firade den hos brorJ och hade världens bästa tomte, tidigare nämnd person. God mat, mkt skratt, den enda som kolla på Kalle Anka var Iza, fina klappar. Albin hade fått, i våra öron en irriterande dammsugare som lät hela tiden, men i hans ögon världens finaste dammsugare som lät. Det var verkligen hans och tro inte att han släppte den i första tag. Har ni nånsin hört om en tomte som vill ha ac? Nä inte mamma heller. Hon fick psykbryt och skrattet brast till hosta spec när Albin stod och härmade henne med en brööölande ljud. Kvällen avslutades med myspys med mamma till den verklighetsbaserade filmen The Blind Side.

De allra allra bästa var nog mammas reaktion på en av hennes klappar - En ny dataskärm.
Efter dom gått o lagt sig på kvällen så monterade jag upp den och slog in den. Juldagsmorgon lurade jag in henne i godan tro att jag behövde hjälp med val av strumpbyxor. Sen när jag visade henne skärmen, blev hon helt tyst, satt sig ned och bara stirrade på den.

-"Vad är det för nåt?"
-"En julklapp!"

Mamma lutar sig framåt och kollar än nogare och frågar återigen vad det är för nåt. Din julklapp säger jag igen och frågar om hon inte ska öppna den. Hon bara tittar och säger återigen, men vad är det för nåt Anna?
Iaf när jag frågade om jag ska öppna den så blev hennes svar nåt i stil med nja-nää och hon kunde ju inte heller öppna den, så jag öppnade den och ja.. hon grät i 5min. Jag hade riggat upp kameran framför henne för att spela in vad jag trodd,e skulle bli en gapskrattande mamma, Eeh nä! Fick en gråtandes mamma i 5min och en värre bondig röst inspelat, alltså mig själv. Först några timmar senare skrattade hon :)

   

   
   
   



Kommentarer
Postat av: mamma

Blir ännu tårögd av minnet...vilka ungar jag har..

Det var den bästa av tomtar som kom till oss./ mor

2010-12-31 @ 08:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0