Vuxet!

Avslutade ett konto, som jag tydligen hmm sisådär 10år? sen bara inaktiverat. Ett sånt där konto med bankbok till, som blev makulerat.
Råkade nämligen föra över pengar på det igår, upptäckte det idag, och var tvungen att fara till banken för att fixa till det.

Nåja nog om det, den vänlige bankmannen undra iaf om jag hade 2min till övers, javisst hade jag det.
Så han berättade lite det här med pensionsparande, en tjänst som är gratis till man blir 30. Så nu har jag fixat att själv bestämma en viss del av mitt pensionssparande,(det oranga kuvertet) eller ja själv å själv, jag har fixat så att det kommer ligga bättre till och inte såsom det gör nu, i en högriskfond.

Det roliga var att direkt när han nämnde pensions, så suckade jag och han som småskratta till. Jag gjorde nämligen som alla andra som hör det ordet - suckar!

Men men skönt att någon tog tag i det åt mig :D

Nu kan jag fara till kalix med absolut ren lättnad på många fronter!..
(och tung last) ;)
Hem till min fina mamms o papps, pappa som saknar sin dotter och har frågat henne när hon kommer hem.



Kommentarer
Postat av: Banana

Gud så duktigt att börja pensionsspara och engagera sig i det.

2010-02-26 @ 20:18:06
URL: http://annabanan.blogg.se/
Postat av: Elin

näe, det visste jag faktiskt inte...



allt som rör pension och sparande är i mina öron så totalt ointressant...men man borde kanske kolla över det.

2010-02-27 @ 22:22:22
URL: http://elliinh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0