Acceptans!

"Acceptans handlar om att välja att både se och stå ut med verkligheten, hur plågsam den än kan vara utan att undvika, fly, förvränga eller döma den – hur jobbigt det än kan vara.

Att ha ett accepterande förhållningssätt innebär inte att man måste avstå från att försöka förändra en situation, utan att sluta upp med att föra krig mot sig själv och sin tillvaro. Acceptans är, hur paradoxalt det än kan låta, inte att sitta passiv utan att aktivt handla i enlighet med sina mål och värderingar."

Jag har kommit på här för några veckor sen, att jag har fått en acceptans på många punkter i min tillvaro.
Jag tar saker för vad dom är, gör så gott jag kan av situationen jag befinner mig i och hoppas på det bästa.
Vissa saker jag aldrig skulle ha gjort, vissa gränser jag aldrig skulle passerat eller vissa tankar aldrig tänkta, har jag gjort. Och det känns faktiskt bra.

Sen är det kanske inte såhär jag vill ha det, men tills något händer och jag ser framsteg, saker ändras till mina mål.. så är det bara att acceptera det nuvarande med gott hjärta :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0