Jag är unik!

Har ju som sagt varit till Danmark me min mamma. Visst resan var inte den roligaste men 3 olika flyg, men de var soligt där uppe över molnen och jag fick egentid me mamma. Inte en vanlig liten resa utan en resa för att vara försökskanin. Nämen allvarligt, så har ja varit där pga att läkarna forskar i nåt som på svenska heter vatten diabetes. Vad det är kan du läsa om här. Vi bodde på patienthotellet och guuuu vilken god mat dom hade. Gjord med rejäl kärlek!

  
  

Iaf så för 2år sen tog en läkare kontakt me min mamma å sen mig, eftersom att jag aldrig blivit testad trots vi har de i släkten. Jag lämnade in dygnsurin o blodprov som skickades till läkarn i Gbg. Här i höstas tog denna läkare kontakt med mig igen och berätta vad dom upptäckt, nåt dom aldrig sett förr och skulle vilja att jag kom ned, till Danmark, för mer undersökningar. LÄtt!
Då har dessa danska läkare letat efter mig i 3år. Gissa deras glädje när dom äntligen hittat mig!

För att göra kort gott, prover hit o dit, pissa, inget vatten/mat under första dagen på 6h, mer prover, pissa. Ny dag, nya prover, pissa samt medicin=LYCKAT! Ingen törst. Normal urinmängd.



Man kan säga att av 2 gener, så länge en är frisk klarar man sig, men när den andre blir sjuk och muterar över sitt sjuka på den friska, då är man sjuk. Det som gör mig så unik, är att ist för att ha en frisk gen, så har jag 1½ frisk. Alltså jag är sjuk, men har inga symtom. För mina njurar kan koncentrera urin, men bara nätt o jämnt. Med vääääääldigt liiiiten marginal.  
Och det är något dom aldrig sett förut. Så efter 3års forskning om bara mig, så kommer jag omskrivas i en medicinsk-vetenskaps-forskare-avhandling, vilket jag tycker är fräckt :)

Efter att ha börjat med medicin, så kan jag här med berätta att nu vet jag hur de känns att vara "normal". Att inte behöva dricka ½l före maten och ½l under samt efter maten. Att bara behöva pissa små/vanliga mängder ist för närmare ½-1l. En skön känsla!
Sen hann vi även besöka Den Gamle By. Gamla hus dom plockat ned sten för sten och sen byggt upp mitt i stan, i exakt ursprung. Såååå fint! Gränder, gamla saker, gäss, männskor i gamla kläder som jobbade där i småstugorna me ex baka.

Bjuder på några bilder :)

   

 
   


Kommentarer
Postat av: Frida

Så himla häftigt, vad sugen jag blev att fara till Danmark när jag såg dina bilder!! =D



Unik det visste vi ju redan att du var ;)

You rock!

2010-11-19 @ 23:53:43
URL: http://fiirpi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0