Svårt att ta ett nej?

Här om dagen ringde Bredbandsbolaget till mig och tjejen berättade lite att dom har ett bra erbjudande bla bla som rör tv.
- Jag svarade att innan du fortsätter så säger jag nejtack,jag är inte intresserad.
- Men låt mig berätta klart? Ok tänkte jag. Så hon fortsatte mala på om hur bra och hur billigt det är.
- Men jag tittar inte på sånt. Jag behöver inte det. Och hon fråga om vad jag hade. Tillräckligt så jag klarar mig, sa jag. Och hon satte in sista spurten om att det är ju gratis i ett heelt åår.

- Mmm sa jag, men då innebär de att jag binder mig oxå?
- Jo 1år binder du dig.
- Men det vill inte jag. Jag har det bra som det är.
- Men om du ändå redan är kund så går ju 1år fort.
- Jo men jag vet inte om jag kommer byta snart till fiber och tackade så mycket för mig.

Hon hade sparat på både sin och min tid om hon hade lyssnat på mig från början.
Varför skulle ja vilja ha än fler tv-kanaler för 99kr/mån och bättre HD och allt sånt jag knappt kan namnen på?
Jag har ju nog problem att välja mellan 3an och 5an :p
Men jag lät henne, jag hade ju ingen orsak att vara otrevlig mot henne. Men somliga måste lära sig när ett nej är ett nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0