Kick-off Italien!

Ja, vad kan jag säga annat än att jag har en helt enastående härlig arbetsplats för att inte tala om generös!! :D

Vi drog ju som sagt på kick-off till Italien, just utanför Rom, sisådär 75pers i 4dagar och 3 nätter på ett 4-stjärnigt hotell varutav vi bara behövde stå för lunch/middag för en dag. Vi på mitt kontor drog ned till Sthlm på onsdagkväll och övernattade på Radisson,Arlanda för att morgonen efter bara gå ut till frukostsamlingen och alla andra kollegor. I samma veva fick vi veta vars vi skulle åka. Vilken lycka :D
Speciellt eftersom jag varit sugen på att åka till Rom.

Väl framme så byttes det om till badkläder. Vädret var på topp och värmen var ju bara för härlig. Middag av italiensk klass bjöds det på och självklart smaka jag sånt jag normalt inte skulle ha tittat åt i första hand.
Jag spelade även tennis för första gången i mitt liv och jag var inte allt för pjåkig ;) Det är verkligen något jag skulle kunna tänka mig att börja spela.

Dag 2 hade vi konferens hela dagen fram till kl.17 då vi hade cocktail/poolparty. Lovely!
Och inte blev det mycket sömn för mig inte. Hade så roligt med alla och bytte gäng och slog sig samman med andra för att slutligen hitta ett tredje. När klockan var närmare 6 på morgonen och jag inte orkade skratta mer och ögonen började fladdra, gick jag i sängs för att få ihop 2h med sömn innan jag steg upp igen.

Dag 3 åkte vi in till Rom och gick där och vandra och kameran gick hett, fast än hetare gick mina fötter. Det var oerhört hett ute och nästan vindstilla. Det var som at gå barfota på superhet asfalt fast jag hade skorna på. Och vilka flirtar och blickar man fick på sig ;)
6h senare åkte vi tillbaka till hotellet för att göra sig iordning för det vankande beachpartyt som stranden intill hade 2ggr/år. Ojojoj vad det var skojj!!! Det var en gratisdrink, liveband och störtskönt folk.

Och såsom jag dansa. Jag var i mitt esse. Hade massa utrymme fast det var proppat med folk. Inga drinkar eller dyl på dansgolvet och ingen rök, ja förutom från mina kollegor då. Där var det både rök och drinkar som kunde skvätta.
I början så var vi några som dansa men sen försvann dom från dansgolvet och jag hade ingen att dansa med men råkades bumpa ihop med en italienska. Det slutade med att jag dansade med hennes vänner. Sen gick jag och drog upp en av mina på golvet och i nästa veva var typ alla där :)

I slutet bjöd jag upp en av killarna och som vi dansa. Skitkul eftersom han var grym på det. Dom plöjde igenom 50, 50, 70, 80, 90-tals musik samt senaste hitsen och jag stod inte stilla för 1sek. Fick dessutom höra hur bra jag var på att dansa och att han försökte anpassa sig till mina moves haha :)

Efter vi dragit därifrån så gick några och la sig? medans jag och en annan Anna gick och tog ett kvällsdopp i både poolen och i havet. Sen gick hon och la sig och jag hamnade i ett annat sällskap och återigen i poolen.
Sen kom morgonen och jag lyckades knåpa ihop 2,5h sömn.

Dag 4 var en riktig slappardag där vi alla låg och sola vid poolen och många hoppade och stojjade i vattnet.
Och på eftermiddan så var det dags för resa hem.. :(
Träffade dessutom Karolina Kurková när vi åt mat på flygplatsen. Hon stod bredvid oss och beställde vatten. Nice :)
Just lite före midnatt var vi i Sthlm igen och vi gick åter till hotellet för att sova och igårmorse var vi åter i Luleå.

JA, jag ska absolut dit igen!!!!!





































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0