Jag? Nåldyna? Med ström??

Har länge känt att jag har någon typ av låsning i ryggen som inte velat ge sig trots jag varit på massage. Så jag ringde till en naprapat och fick tid redan idag. Han var av det äldre virket, vilket enligt mig brukar ha en mer gedigen kunskap.. oftast!
Iaf så berättade jag mina problem och han förde anteckningar.

Sen så säger han att jag kan ta av mig allt utom trosor och bh.
- Eeh va? Måste jag ta av mig byxorna?
- "Jo, för att annars kan jag inte komma åt punkterna för akupunktur. Jag blandar modernt med den äldre konstens metod".
-"Nä, det vill jag inte"!
 Men efter jag fått svar på tal att bara han kommer åt knävecken, så är det lugnt. Så frågade jag om dom som kommer hit brukar vara så jobbiga?
-"Nädå, svara han. Dom brukar inte ha några invändningar - förutom du då". (Skratt)

För att sammanfatta, hur han bände, klämde samt tryckte och drog. Det var lite svettigt. Sen så nålade han mig som han sen i sin tur kopplade till en strömapparat, sån där tenns. Hela min högra stjärtmuskel ryckte hårt och taktiskt och min vänstra ryggfilé ryckte som en pendel. Först var det lite obehagligt men sen var det väldigt avkopplande.

Sen när allt var klart avslutade han lite snyggt: "Du rör dig som en drottning". Och gav mig ett tips på hur jag ska sträcka/stretcha ut min rygg imorgon när jag vaknat.
Det lär visa sig imorgon hur min kropp kommer må.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0