Thai-kalas!

Gårdagen var riktigt rolig :)
Började hos Linda med ett glas vitt och skön musik. Sen kom jag på idén att göra snygga hoppfoton. Sagt och gjort! Lite knepiare var det dock när vi skulle lyckas tajma till självutlösaren och svettigt oxå. Bildserien såg ut som nån typ av afrodans! Sen begav vi oss dit vi skulle och på vägen så undrade hur det var vi skulle gå, och mitt vad de var så uppenbara sig en skylt. Vi gick och sen blev vi undrande igen och så dök en ny skylt upp. Vad fiffigt av dom :)

Det var 2st som fyllde år och hade slagit samma, 40+50år. Och det var intressant att iaktta den kulturella skillanden. Såsom där var det födelsedagsbarnen som gick runt till att gäster och hälsade med kramar, hur man har med sig barnen oavsett ålder och att man inte behöver dricka bara för att det är fest.

I tävlingen jag deltog i, att balansera muttrar på varandra med hjälp av en pinne som redskap, så kom jag på delad 1a plats, genom att sluta efter jag fått 5muttrar staplade, dom andra fortsatte när det var 20sek kvar och deras föll. Jag och han som oxå vann, vi fick dansa en vinnarlåt uppe på scen inför alla och snacka att han ägde. Han körde solo, rejäla svängar och fart och fläkt :-o
Visade sig att han en f.d Sverige Vm-mästare i luftgitarrsolo på 80-talet!?, men jag fick massa beröm att jag vågade dansa med fart och fläkt oxå och hur duktig jag var. Ska sno dom bilderna av Linda sen :)

En rolig sak var att vi var 3st som hade exakt likadan klänning, varutav ena stod före mig i kön och jag anade att hon kanske skulle på festen. Japp!


   


   
   

   

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0